Wyniki sprzedaży francuskich koncernów alkoholowych
Kilka z największych firm działających w branży alkoholowej opublikowało swoje wyniki sprzedaży. Francuskie koncerny LVMH, Rémy Cointreau oraz Pernod Ricard mówią o wzrostach w raportowanych okresach, zgodnie wskazując na odbicie i wysoki popyt na rynkach europejskim, amerykańskim i chińskim.
LVMH
Louis Vuitton Moët Hennessy to francuski koncern działający w segmencie produktów luksusowych. Koncern jest właścicielem marek szkockich whisky Ardbeg i Glenmorangie.
Przychody działu win i napojów spirytusowych firmy osiągnęły 4,25 mld euro w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku, co stanowi wzrost o 30% w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku.
Grupa doświadczyła także w tym roku „szczególnie silnego” wzrostu w Stanach Zjednoczonych i Europie ze względu na ponowne otwarcie restauracji i powolne, ale stałe ożywienie turystyki.
Rémy Cointreau
Francuska grupa Rémy Cointreau, właściciel takich marek szkockiej whisky jak Bruichladdich, Port Charlotte i Octomore, odnotowała wzrost sprzedaży organicznej o 52% w pierwszej połowie roku fiskalnego 2021. Sprzedaż firmy wzrosła do 645,3 mln euro w okresie sześciu miesięcy do 30 września 2021 r. Wzrost wynikał z „bardzo silnego trendu” w Chinach i Stanach Zjednoczonych oraz „solidnego tempa” w Europie.
Ponadto portfolio whisky firmy dobrze radziło sobie w Chinach w wyniku popytu na single malt ze strony młodszych konsumentów. Patrząc w przyszłość, firma powiedziała, że spodziewa się „silnego” wzrostu zysku operacyjnego przez cały rok. Grupa zwiększy w tym roku inwestycje w komunikację, aby pomóc markom w odbudowie i rozwoju w perspektywie średnioterminowej.
Pernod Ricard
Inny gigant branży alkoholowej, francuski koncern Pernod Ricard, właściciel marek szkockiej whisky z grupy Chivas Brothers, raportuje bardzo dynamiczny start w trzech miesiącach do 30 września 2021 r. Sprzedaż w tym okresie osiągnęła 2,718 mld euro. Sprzedaż off-trade pozostała odporna, a wiele rynków było wspieranych przez ponowne otwarcie sektora „on-trade”.
W podziale na regiony, Stany Zjednoczone odnotowały mocny I kwartał ze sprzedażą wyższą o 9%, a Chiny i Europa odnotowały wzrost sprzedaży o 22%. W międzyczasie globalna sprzedaż w sektorze Travel Retail powróciła do wzrostu we wszystkich regionach, osiągając ogólny wzrost o 55%.
Źródło: www.thespiritsbusiness.com