William Grant & Sons widzi w Polsce duży potencjał dla marek premium

Polska jest oceniana przez wielu ekspertów jako jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków whisky w Europie. Według danych HMRC (Her Majesty’s Revenue & Customs) w przeciągu ostatniej dekady eksport szkockiej whisky do Polski wzrósł prawie trzykrotnie, z 10,4 mln butelek w 2010 r. do 32,7 mln butelek w 2019 r. W Polsce bardzo widoczny jest również trend premiumizacji, a konsumenci coraz częściej sięgają po droższe alkohole lepszej jakości. Potencjał polskiego rynku znajduje odzwierciedlenie w strategiach globalnych koncernów alkoholowych, czego przykładem może być nowa strategia rozwoju William Grant & Sons, jednej z największych globalnych firm w branży szkockiej whisky.

William Grant & Sons planuje w najbliższych latach skupić się na swoim portfolio alkoholi premium, przede wszystkim szkockiej whisky Glenfiddich i The Balvenie. W ramach strategii rozwoju tych luksusowych marek, firma otwiera w Polsce dedykowaną komórkę marketingową, która będzie zajmowała się promocją marek premium wśród konsumentów. Strategia ma opierać się o strukturę ambasadorów marek, tzw. „Brand Activation Managerów”, którzy będą spotykali się z właścicielami najbardziej prestiżowych sklepów, restauracji i barów, aby promować luksusowe alkohole z portfolio firmy wśród ich klientów. Częścią strategii rozwoju na polskim rynku będzie także tworzenie zindywidualizowanych ofert i kreatywnych doświadczeń dla polskich konsumentów. Przedstawiciele spółki zaznaczają, że Polska jest dla firmy jednym z najważniejszych rynków na świecie, a strategia budowana jest myślą o najbliższych kilkudziesięciu latach obecności marki na naszym rynku.

Pomimo tego, że na polskim rynku mamy bardzo zróżnicowaną i rozwiniętą ofertę szkockiej whisky w różnych segmentach (od ekonomicznego do premium), whisky stanowi na razie ok. 10% rynku. Z roku na rok ta kategoria powiększa swój udział w polskim rynku – William Grant & Sons w ciągu ostatniej dekady zwiększył swoją sprzedaż w Polsce niemal sześciokrotnie i cały czas widzi bardzo duży potencjał do wzrostu, szczególnie w segmencie alkoholi premium, który obecnie stanowi ok. 2% rynku.

Przedstawiciele spółki w rozmowie z portalem businessinsider.com.pl wskazują jednak, że ich zdaniem w ciągu kilku najbliższych lat rynek alkoholi luksusowych powiększy się co najmniej trzykrotnie. Oprócz coraz większej świadomości konsumentów zwracają oni uwagę na rosnącą grupę osób zamożnych, których roczne dochody przekraczają 250 tys. złotych. Obecnie liczebność tej grupy szacuje się na ok. 200 tys. osób, ale przedstawiciele William Grant & Sons wierzą, że bardzo szybko przekroczy pół miliona.

Źródło: www.businessinsider.com.pl

Sprawdź także
Wybierz oddział
Stilnovisti
Londyn
Aberlour
Wenecja
Poznań
Skontaktuj się
z nami