Trend wzrostowy rynku e-commerce alkoholi
Najnowsza analiza International Wine & Spirits Research przewiduje, że wartość handlu elektronicznego alkoholi wzrośnie o 66% na rynkach światowych w latach 2020-2025. Eksperci przewidują, że całkowita globalna sprzedaż napojów alkoholowych w handlu elektronicznym w ciągu czterech lat wyniesie ponad 42 mln USD. Aktualnie jedna czwarta pijących osób kupuje alkohol przez Internet.
W nowym badaniu strategicznym IWSR dotyczącym handlu elektronicznego przeanalizowano 16 rynków docelowych: Australię, Brazylię, Kanadę, Chiny, Kolumbię, Francję, Niemcy, Włochy, Japonię, Meksyk, Holandię, Nigerię, RPA, Hiszpanię, Wielką Brytanię i Stany Zjednoczone.
Kanał e-commerce od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie: w 2019 roku jego wartość wzrosła o 12%, a rok później w 2020 roku o prawie 43%. Według przewidywań IWSR, w 2025 r. handel elektroniczny będzie stanowić 6% całkowitego wolumenu sprzedaży napojów alkoholowych.
„Biorąc pod uwagę pandemię i ogólnie zmieniające się zachowania zakupowe konsumentów, z pewnością nie jest zaskakujące, że e-handel alkoholem rozwija się bardzo szybko” – skomentował menedżer ds. analiz strategicznych IWSR, Guy Wolfe.
Chiny odpowiadają obecnie za 60% całkowitej wartości e-commerce, z najwyższym odsetkiem kupujących online wśród wszystkich kupujących napoje alkoholowe. Tymczasem Stany Zjednoczone mają największy prognozowany wzrost wartości e-commerce, a do 2025 r. to właśnie USA ma być liderem w tej dziedzinie, ze średnim rocznym wzrostem na poziomie 20%.
Źródło:www.thespiritsbusiness.com