Spadek sprzedaży w strefach bezcłowych w Azji
Według danych Whyte & Mackay, sprzedaż szkockiej whisky single malt w strefach bezcłowych Azji spadła o 52% od początku pandemii Covid-19.
Spółka podkreśliła, że sektor single malt pozostaje odporny w obliczu kryzysu koronawirusowego w porównaniu z innymi kategoriami, takimi jak koniak (który odnotował spadek sprzedaży o 58%) i szkocka whisky blended (która spadła o 78%). Kategoria single malt jest prawie tak duża, jak blended w strefach bezcłowych Azji, i stanowi 22% rynku.
Whyte & Mackay jest trzecim co do wielkości dostawcą whisky single malt w Azji, napędzany przez markę Dalmore, która jest obecnie trzecią pod względem wartości whisky single malt w tym regionie.
Clarisse Daniels, kierownik działu marketingu dla handlu detalicznego w Whyte & Mackay, powiedziała: "Kategoria single malt była niezwykle odporna w ciągu ostatniego roku. Widzieliśmy niesamowite wzrosty popytu i wydatków w strefach wolnocłowych w Azji, a prestiżowe marki, takie jak Dalmore napędzały ten popyt. Wyzwaniem jest nadążanie za stale rosnącym zapotrzebowaniem na nasze rzadkie kolekcje, dlatego z przyjemnością ujawniamy, że ekskluzywna kolekcja The Dalmore Ensemble rozpoczyna ekspozycję w regionie po entuzjastycznych reakcjach naszych kluczowych partnerów".
Klienci sektora Travel Retail w Hainan będą mogli poznać nową ofertę poprzez wielokanałową kampanię Whyte & Mackay.
Pani Daniels dodała: "Ma to na celu zwiększenie świadomości naszej obecności w regionie, aby zachęcić konsumentów do odwiedzenia sklepu wolnocłowego. W sklepie klienci zostaną zaproszeni do odkrywania zarówno niesamowitych historii marki, jak i ekscytującego zaangażowania cyfrowego. Wielozmysłowe doświadczenie wywoła reakcję emocjonalną, ponieważ ciesząc się produktem i tworzą trwałą pamięć. Będą mogli powtórzyć doświadczenie po zakupie, a animacje będą dostępne online."
Źródło: The Spirit Business