Globalna sprzedaż alkoholu będzie wzrastać
Najnowszy raport agencji ratingowej Moody's na temat światowego przemysłu napojów alkoholowych przewiduje, że w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy sektor ten zwiększy zyski operacyjne o kilka do kilkunastu procent po „bezprecedensowych spadkach” w pierwszej połowie 2020 r. wywołanych pandemią.
Autorzy raportu przewidują, że sprzedaż napojów alkoholowych „przyspieszy” w 2021 r., jeśli otwarte zostaną punkty handlowe, a przychody producentów alkoholu mają powrócić do poziomu z czasu przed pandemią już w 2022 r.
W raporcie zwrócono również uwagę na silny popyt na wysokoprocentowe alkohole w segmencie „off trade” (poza lokalami gastronomicznymi), szczególnie w USA. Sprzedaż w kanałach off-trade w marcu i kwietniu wzrosła dwucyfrowo, do czego z pewnością przyczynił się silny trend sprzedaży alkoholu online.
Analitycy Moody’s oczekują, że globalna sprzedaż napojów alkoholowych wzrośnie nawet o kilkanaście procent w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy, przy czym prognozuje się, że alkohole luksusowe będą nadal osiągać znacznie lepsze wyniki niż produkty podstawowe.
Silny trend premiumizacji
Popyt na alkohole z oferty premium jest i ma pozostać silny. Jak piszą autorzy raportu: „Trend premiumizacji w branży był szczególnie wyraźny w przypadku napojów spirytusowych, które zyskują udział w rynku dzięki winom i piwom, częściowo dzięki lepszym innowacjom w segmencie premium”
Alkohole premium „znacznie przewyższyły” produkty o niższych cenach i analitycy Moody’s spodziewają się, że ten trend utrzyma się pomimo ogólnych spadków wolumenu w tym roku.
Źródło: www.thespiritsbusiness.com