Chiny kluczowym rynkiem dla alkoholi premium w strefach bezcłowych
Według najnowszej analizy International Wine & Spirit Research Drinks Market Analysis, pandemia podkreśliła znaczenie chińskich konsumentów dla międzynarodowych alkoholi wysokiej klasy. W czasie ograniczenia podróży zakupy przesunęły się ze stref bezcłowych na rynek krajowy, natomiast wraz z ponownym rozpoczęciem częstych podróży azjatyckich klientów strategie marek premium powinny według ekspertów skupiać się właśnie na chińskim sektorze Travel Retail.
Thorsten Hartmann, dyrektor ds. analiz niestandardowych w IWSR Drinks Market Analysis, powiedział, że Chiny były jednym z niewielu krajów, w których alkohole o wysokim statusie (ponad 100 USD za butelkę) miały stosunkowo dobry 2020 rok. Wskazał również dwie najważniejsze przyczyny tego trendu. Po pierwsze, alkohole premium kupowane w strefach bezcłowych są uważane jako godne zaufania źródło oryginalnych produktów, a po drugie w Chinach kupowanie importowanych alkoholi jest uznawane za przejaw statusu społecznego.
Chińscy konsumenci wydali w 2020 r. ponad 2,4 mld USD na importowane alkohole premium w kanale Global Travel Retail. Wysokiej klasy baijiu nadal dominowało na krajowym rynku alkoholi wysokiej jakości, jednak IWSR wskazuje na wysoki potencjał dla koniaku i szkockiej whisky.
Według dyrektora IWSR, kiedy podróże międzynarodowe zostaną całkowicie wznowione, strategie marketingowe w krajowych i międzynarodowych GTR, skierowane do chińskiego konsumenta – pod względem językowym i kulturowym – będą coraz bardziej istotne.
Źródło: www.thespiritsbusiness.com