Wzrost sprzedaży mocnych alkoholi w USA
Według najnowszych danych Nielsen, sprzedaż napojów spirytusowych poza lokalami gastronomicznymi (tzw. „off-trade”) w USA wzrosła o 26,2% w tygodniu zakończonym 22 sierpnia w porównaniu z tym samym okresem w 2019 roku, a łączna sprzedaż alkoholu w sektorze w USA wzrosła w tym okresie o 18%. Oznacza to już siódmy tydzień z rzędu bez spadku dla sektora.
Danelle Kosmal, wiceprezes ds. Napojów alkoholowych w firmie Nielsen, powiedziała: „Od czerwca trendy w zakresie sprzedaży alkoholu poza lokalami gastronomicznymi są stałe i dość spójne. Sprzedaż „off-trade” wzrosła o 18% w tygodniu kończącym się 22 sierpnia 2020 r.”
Sprzedaż napojów spirytusowych w segmencie off-trade zwiększyła się głównie dzięki whisky, która stanowiła 33% łącznego wzrostu sprzedaży napojów spirytusowych w tych kanałach.
Z kolei według badań przeprowadzonych przez IWSR, około 80% sprzedaży alkoholu w USA pochodziło z kanałów off-trade, a pozostałe 20% pochodziło ze sprzedaży on-trade, czyli „na miejscu”. Szczególne wzrosty widać w sprzedaży online - przewiduje się, że sprzedaż alkoholu za pośrednictwem kanałów e-commerce wzrośnie o ponad 300% rok do roku do lipca 2020 r. IWSR twierdzi, że jest to głównie spowodowane wygodą konsumentów.
Źródła: The Spirits Business