USA mogą stać się liderem sprzedaży alkoholu online
Według najnowszych prognoz IWSR Drinks Market Analysis, wartość handlu elektronicznego alkoholu na 10 głównych rynkach osiągnie w tym roku 24 mld USD, osiągając 42% wzrost względem poprzedniego roku. Przewiduje się, że do końca 2021 roku Stany Zjednoczone wyprzedzą Chiny i staną się największym internetowym rynkiem alkoholu na świecie.
W badaniu przeprowadzonym przez IWSR przyjrzano się 10 podstawowym rynkom, które reprezentują 98% całkowitej wartości handlu elektronicznego alkoholu: Australii, Brazylii, Chinach, Francji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. W raporcie zbadano również 10 wschodzących rynków alkoholu w handlu elektronicznym: Meksyk, Kolumbia, Argentyna, Holandia, Izrael, Nigeria, Kenia, RPA, Singapur i Filipiny.
W 2019 roku łączna wartość handlu elektronicznego alkoholi na tych 10 rynkach wzrosła o 11%. Okazało się, że globalna pandemia znacznie przyspieszyła wzrost w tym segmencie, a IWSR spodziewa się, że całkowita wartość wartość handlu elektronicznego alkoholu przekroczy 40 mld USD do 2024 r.
Guy Wolfe, kierownik ds. analizy strategicznej w IWSR Drinks Market Analysis, powiedział: „Rosnąca skłonność konsumentów do zakupów online była w ostatnich miesiącach podyktowana koniecznością, ale te zachowania zakupowe pozostaną niezmienione. Prognozowana wielkość i rozwój handlu elektronicznego oznacza, że nie można go już postrzegać jako jedynie interesującej niszy. Internet jest obecnie samodzielnym rynkiem i według prognoz IWSR zrówna się pod względem wartości z indyjskim rynkiem napojów alkoholowych do 2024 r.”
Alkoholowe e-commerce rozwinęło się w tym roku na prawie wszystkich rynkach, jednak niektóre z nich odnotowały szybszy wzrost niż inne. Chiny są obecnie największym internetowym rynkiem alkoholi na świecie, ale ich tempo wzrostu było znacznie wolniejsze w porównaniu z rynkami takimi jak Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Australia i Brazylia.
Chiński rynek alkoholu w e-commerce ma w tym roku wzrosnąć o 23%. Według ekspertów IWSR wolniejszy wzrost na tym rynku jest spowodowany tym, że chiński kanał handlu elektronicznego jest już stosunkowo dobrze rozwinięty. Szacuje się, że aż 46% chińskich konsumentów kupujących alkohol w internecie robi to od kilku lat.
Przewiduje się, że do końca przyszłego roku Stany Zjednoczone wyprzedzą Chiny i staną się największym internetowym rynkiem alkoholi na świecie. Przez ograniczenia związane z pandemią, tempo wzrostu tego kanału w USA przyspieszyło o kilka lat. Według prognoz IWSR, między 2019 a 2024 rokiem całkowita wartość handlu elektronicznego alkoholu w USA wzrośnie sześciokrotnie.
W tym roku nastąpił ogromny wzrost świadomości na temat handlu elektronicznego alkoholem wśród konsumentów w USA, ponieważ niektóre stany złagodziły przepisy, aby ułatwić sprzedaż online i dostawy do domu. Z badań konsumenckich IWSR wynika, że w Stanach Zjednoczonych 44% e-kupujących alkohol zaczęło kupować alkohol przez internet dopiero w 2020 r., w porównaniu do 19% w 2019 r.
Źródło: www.thespiritsbusiness.com