Sprzedaż alkoholu w brytyjskich lokalach wyższa niż przed pandemią
Według danych agencji CGA, średnia sprzedaż w ponownie otwartych barach, restauracjach i pubach w Wielkiej Brytanii w pierwszym dniu była wyższa o prawie 25% niż w tym samym dniu w 2019 r. Oznacza to, że konsumenci stęsknieni możliwości przebywania w lokalach gastronomicznych w czasie lockdownu, z ogromnym entuzjazmem przyjęli ponowną możliwość spędzania czasu w ten sposób.
Lokale gastronomiczne w Wielkiej Brytanii otworzyły ponownie swoje drzwi w poniedziałek, 17 maja. W ten dzień sprzedaż napojów była większa o 21,2%, a sprzedaż żywności wzrosła o 29,6% w porównaniu do tego samego dnia przed pandemią.
Dyrektor generalna UK Hospitality, Kate Nicholls, wezwała brytyjski rząd do wspierania branży HoReCa w dalszym powrocie do normalności:
„Jak widzieliśmy wcześniej, często obserwujemy wzrost po ponownym otwarciu sprzedaży, a następnie spadek, więc mamy nadzieję, że te pozytywne dane utrzymają się w nadchodzących tygodniach. Niezwykle ważne jest, aby rząd przywrócił zaufanie konsumentów do sektora i przywrócił nam zdolność do opłacalnego handlu, usuwając wszystkie ograniczenia 21 czerwca zgodnie z planem - nie zapominajmy, że wszystkie te otwarte firmy nadal przynoszą straty” – powiedziała Nicholls.
Źródło: www.thespiritsbusiness.com