Wzrasta sprzedaż napojów spirytusowych w handlu detalicznym w USA

Według danych firmy analitycznej Nielsen, wzrost sprzedaży napojów spirytusowych w tygodniu kończącym się 18 lipca 2020 r. nadal przewyższała segmenty wina i piwa w amerykańskim handlu detalicznym. Szkocka whisky jest jedną z najszybciej rosnących kategorii jeżeli chodzi o sprzedaż napojów spirytusowych w Stanach, w czasie rozluźniania restrykcji związanych z pandemią koronawirusa.

W okresie jednego tygodnia kończącym się 18 lipca sprzedaż detaliczna napojów spirytusowych w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 29,3%. W tym samym czasie sprzedaż wina wzrosła o 19,7%, a piwa, smakowych napojów słodowych (FMB) i cydru o 15,4%.

Według Danelle Kosmal z Nielsen, najnowsze stopy wzrostu mogą być wskaźnikiem kierunku preferencji amerykańskich konsumentów dla nadchodzących okresów, obrazując potencjał poszczególnych kategorii w dynamicznie zmieniających się warunkach funkcjonowania branży.

Analitycy Nielsen porównali stopy wzrostu pomiędzy początkowym okresem pandemii COVID-19 (od pierwszego tygodnia marca do końca maja), a okresem ponownego otwarcia (od tygodnia zakończonego 6 czerwca do tygodnia zakończonego 18 lipca). Wnioski płynące z analizy mówią o tym, że amerykańska whiskey, likiery, gin, rum i wódka rosły znacznie wolniej niż kategoria alkoholi ogółem. Jednocześnie jako najszybciej rosnące segmenty wskazali szkocką whisky, japońską whisky oraz koniaki. Wyjątkowo dobrze radzą sobie również gotowe drinki (RTD) oraz tequila.

Źródło: The Spirits Business

Sprawdź także
Wybierz oddział
Stilnovisti
Londyn
Aberlour
Wenecja
Poznań
Skontaktuj się
z nami