Innowacje w branży whisky
Jak wskazuje International Wine & Spirit Research, wiodąca agencja badająca rynek alkoholowy, zmieniająca się sytuacja rynkowa zmusza producentów whisky do zmian w sposobie produkcji, pakowania czy reklamowania swoich produktów.
Zwiększony popyt ze strony rosnącej klasy średniej i wyższej na rynkach takich jak Indie i Chiny powoduje nadwyrężenie dostaw whisky w wysokim wieku. To czynnik skłaniający producentów do zmiany ich tradycyjnego myślenia i poszukiwania nowych sposobów definiowania jakości whisky. Ze względu na braki beczek w odpowiednim wieku, jego deklaracje na etykiecie ustępują miejsca cechom takim jak unikalne metody produkcji czy innowacyjne opakowania oraz wartości marki. Otwarcie na nowe rynki, takie jak Indie i Chiny również powoduje konieczność zmiany tradycyjnego sposobu komunikowania whisky jako produktu.
Rosnące zainteresowanie ze strony młodszych konsumentów - zarówno mężczyzn, jak i kobiet – sprawiło, że marki szukają nowych, kreatywnych sposobów na dotarcie do nowych grup klientów, a także dywersyfikują swoją ofertę.
Zmieniły się zarówno strategie brandingowe, jak i kanały dotarcia do konsumentów. Marki takie jak Compass Box, Few Spirits i Nikka czerpią inspiracje z mniej tradycyjnych projektów w swoich butelkach i dlatego częściej będą się wyróżniać na tylnym barze i w sprzedaży detalicznej. Wraz z rozwojem handlu elektronicznego zarówno przed, jak i po pandemii COVID-19, estetyka opakowania odgrywa coraz większą rolę dla konsumentów przy dokonywaniu wyboru.
Chociaż wyjątkowość może odnosić się wyłącznie do brandu czy opakowania, może być również wynikiem innowacji w procesie produkcji i profilu smakowym. Marki coraz częściej eksperymentują z różnymi rodzajami beczek, składnikami oraz ograniczonym starzeniem, zmuszone ograniczoną podażą beczek whisky w odpowiednim wieku. Sytuacja rynkowa wskazuje na to, że w najbliższym czasie możemy spodziewać się dużej kreatywności producentów whisky w próbach dotarcia do odbiorców.
Źródło: www.theiwsr.com