Branża alkoholowa wspólnie stawia czoło wyzwaniom związanym z pandemią COVID-19
Konsekwencje ekonomiczne globalnej pandemii koronawirusa dla branży alkoholowej są trudne do oszacowania, jednak z pewnością najbardziej dotkliwie jej skutki odczują pracownicy sektora HoReCa. Zamknięcie restauracji, hoteli i barów może oznaczać utratę możliwości zarobku dla tysięcy ludzi. Nie pozostaną jednak w tej trudnej sytuacji bez wsparcia – branża alkoholowa wspólnie stawia czoła pandemii i podejmuje szereg działań mających na celu złagodzenie jej skutków dla najbardziej zagrożonych sektorów i umożliwienie jak najszybszego powrotu do normalności.
Większe podmioty z branży skupiają się obecnie na wsparciu sektora HoReCa oraz handlu detalicznego, żeby pomóc im przetrwać ciężkie czasy i jak najszybciej powrócić do poziomu konsumpcji i sprzedaży sprzed wybuchu epidemii.
Wielkie koncerny troszczą się o małe podmioty w branży
Jeden z gigantów branży alkoholowej, koncern Diageo, ogłosił niedawno szereg inicjatyw mających na celu wsparcie sektora HoReCa w czasie pandemii. Marka Guinness, należąca do Diageo, przeznaczy aż milion funtów na pokrycie pensji barmanów, pracujących w brytyjskich pubach i barach. Diageo uruchomiło także bezpłatny kurs szkoleniowy Diageo Bar Academy online, otwarty dla każdego, kto pracuje w branży.
Ponadto koncern planuje wspierać mniejsze firmy poprzez uelastycznienie wielkości zamówień, co będzie miało kluczowe znaczenie dla zarządzania przepływami pieniężnymi przy jednoczesnym zapewnieniu dostępności zapasów.
Z kolei znana marka Bacardi podjęła współpracę z internetową platformą dostawczą Deliveroo, w celu wsparcia barów i restauracji zamkniętych z powodu pandemii. Dzięki inwestycji o wartości 1,5 mln funtów uruchomiony został wirtualny bar #RaiseYourSpirits, za pomocą którego ponad 120 lokali w Londynie i Manchesterze będzie mogło sprzedawać i dostarczać koktaje lokalnym klientom.
Steve Young, dyrektor ds. sprzedaży Bacardi w Wielkiej Brytanii i Irlandii, powiedział: „Nasze relacje z barami i barmanami w Wielkiej Brytanii są dla nas niezwykle ważne, a ponieważ wspólnie stawiamy czoła obecnym wyzwaniom, robimy wszystko co możemy, aby zapewnić im wsparcie, którego potrzebują. Nasze wsparcie będzie kontynuowane aż do dnia, w którym będą mogli ponownie otworzyć swoje drzwi, a nawet później. Jesteśmy w tym razem”.
Wsparcie finansowe i szkolenia
Niektóre z podmiotów zdecydowały się na bezpośrednie wsparcie finansowe dla zatrudnionych. Szkockie destylarnie Tobermory, Deanston oraz Bunnahabhain ogłosiły, że przekażą 10% wartości sprzedaży whisky, aby wesprzeć pracowników branży hotelowej i restauracyjnej w kraju. Część wpływów ze sprzedaży whisky zostanie przekazana na rzecz szkockiej organizacji charytatywnej The Ben i ma zostać przeznaczona na pomoc pracownikom branży alkoholowej i HoReCa dotkniętym przez negatywne skutki pandemii koronawirusa.
Brytyjska organizacja The Drinks Trust stworzyła natomiast specjalny fundusz, który ma zapewnić wsparcie finansowe dla pracowników branży alkoholowej, którzy stracili pracę z powodu epidemii koronawirusa. Kandydaci spełniający określone kryteria mogą liczyć na jednorazową dotację finansową z funduszu w wysokości 250 GBP, wypłacaną bezpośrednio na konto bankowe. Ma ona pomóc osobom mającym problemy zdrowotne oraz opiekunom dzieci, osób starszych czy niepełnosprawnych.
Pracownicy branży są również zachęcani do wykorzystania przestoju na rozwój swoich kompetencji. Organizacja handlowa UK Hospitality stworzyła bezpłatną platformę e-learningową dla pracowników sektora HoReCa. Ma ona zapewnić wsparcie i możliwość rozwoju pracownikom obiektów, które zostały zamknięte w wyniku pandemii. Mogą oni korzystać z darmowych kursów, które nie tylko pozwolą im wrócić do pracy z nowym zestawem umiejętności, ale także przetrwać ten ciężki okres zapewniając wsparcie psychologiczne i coachingowe.
Powyższe przykłady pokazują, że branża alkoholowa doskonale rozumie zależności pomiędzy poszczególnymi podmiotami. W dobie kryzysu sprawny przepływ środków i zasobów do najbardziej potrzebujących sektorów pozwoli branży przetrwać kryzys i szybko powrócić do normalności, bez długotrwałych negatywnych konsekwencji.
Zapisz się do newslettera Stilnovisti - najważniejsze wiadomości prosto na Twoją skrzynkę.